Onder Invloed

Pre-productie

Visuele stijl

Concept 01: Lange sequenties waarin er een verloop is van gesprek tussen vrouw en pyscholoog die haar seksuele fantasie gaan uitvoeren. Fictiefilm uitgewerkt in een installatie.

Compositie

De camera gaat een observerende, voyeuristische positie aannemen om in te spelen op het bekijken en bekeken worden idee binnen de film. 

Wanneer mogelijk, zal de camera evenals de positie van de acteurs de machtspositie visualiseren. Zoals later besproken zal worden bij beweging heeft hier de mise en scène grote invloed op, maar de compositie ook. Zo gaan we gebruik maken van de kaderranden om bijvoorbeeld het karakter met de minste controle het dichtste tegen de rand te framen. Tegelijkertijd visualiseert dit dat het andere karakter de overhand heeft in de situatie. 

Licht

We gaan voor een theatrale belichting, waarin het licht-donker contrast gebruikt zal worden om op bepaalde gebieden de focus te leggen. Hierin zal er geen warm of koud licht gebruikt worden, maar alleen witte belichting. 

Om deze look te bereiken zullen we gebruik gaan maken van verschillende ongemotiveerde spots, waarin ze hoofdzakelijk boven de acteurs geplaatst zullen zijn. In de ideale wereld ook hoog genoeg dat de camera vrij kan manoeuvreren zonder een enkele lamp in beeld te krijgen. 

Beweging

De camerabewegingen zullen gebruikt worden om informatie te onthullen of te verhullen. Zo zal er in de eerste akte een pull-back dolly shot komen, waarin we van een detailshot uitkomen in een wijd shot. Idealiter trekken we deze camerabeweging door in één enkel shot tot we bij de dubbelzijdige spiegel aankomen. 

Vanaf dat punt zal de camera statisch blijven, observerend naar links en rechts pannen. Hier zal de mise en scène zorgen voor een formaatverschil in het kader tussen de vrouw en de therapeut, door één van beide dichter of verder weg van de camera te hebben staan. Dit formaatverschil zal haar mate van controle over de situatie representeren, die gedurende de scene groter wordt. 

Kleur

Het kleurenpalet moeten we nog nader bepalen, dit zal voor een groot deel in samenwerking gaan met art en de gekozen locatie. Wat voor mij wel een belangrijk element gaat worden is het contrast tussen de huid en de achtergrond.

Daarnaast zie ik de film nu voor me met veel wit en grijstinten, waarin de lampen ook geen warm of koud tint zal gaan krijgen. Hierin kunnen we ook een contrast gaan maken tussen de verschillende ruimtes, om deze een bijpassende sfeer te geven. Denk daarbij bijvoorbeeld aan hele schone, witte, steriele omgevingen of juist een warmer gekleurde therapieruimte met veel hout en bruintinten.

Lenzen

De gehele film zal met een diepe focus en wijde lenzen gedraaid worden. Het oog van de kijker moet kunnen ronddwalen in het beeld, aangezien het een spel moet worden tussen bekijken en bekeken worden. 

Decoupage

Zoals eerder genoemd gaan we voor een vloeiende single shot, waarin we het klassieke shot/tegenshot proberen te voorkomen. Mocht in het uiteindelijke script blijken dat het dialoog dit toch nodig zal hebben, zullen we dit door middel van een centraal geframede compositie doen. Hierdoor kan de kijker zijn blik op het midden houden. Deze techniek wordt ook vaak gebruikt binnen IMAX-producties vanwege de grote projecties en de latere uitsnede voor 16:9 tv vertoningen.

Beeldverhouding

De beeldverhouding zal in dit geval het exacte formaat van de projectie worden. Wordt het een doek van 3 meter hoog en 4 meter breed, zullen we een 4:3 kader aanhouden. Wordt het een doek van 3 meter hoog en 5,55 meter breed dan zullen we een 1.85:1 kader aanhouden. 

Camera

Voor de film wil ik twee camera’s simultaan gebruiken, om op die manier de moderator op de actuele gebeurtenissen tijdens de seks te kunnen laten reageren. Dit zal in combinatie met de beoogde camerabewegingen dat de camera’s naast elkaar moeten staan, wat invloed zal hebben op de exacte lenskeuze. 

Door het grote formaat van de installatie willen we zo veel mogelijk uit de brandpuntsafstanden halen, om die reden kiezen we voor camera’s met een full frame sensor. Deze ruimtelijkheid zorgt voor meer context binnen het kader, waardoor het oog van de kijker kan ronddwalen tijdens de film. 

Visuele stijl

Concept 02: Multicam inkijk op een auditie waar grenzen opgezocht worden. Deels fictie, deels improvisatie.

Inconclusive wordt een multicam gedocumenteerde fictie-improvisatie film waarin het voyeurisme beeldend centraal staat. 

Licht

Voor de belichting laat ik me inspireren door de films van Roy Andersson en wordt het een uitermate zacht, contrastloos licht. Waar mogelijk motiveren we dit vanuit externe bronnen zoals een raam of een TL-lamp. 


De sfeer moet inspelen op het grijze en sfeerloze van het kantoorpand, om de combinatie met het bed nóg onnatuurlijker te laten voelen. 

Beweging

De multicam verborgen camera’s worden statisch met een vaste brandpuntsafstand. De bewegende camera zal gedurende de dag handheld rondlopen en met een variabele brandpuntsafstand momenten opzoeken en documenteren.

Kleur

Om de grauwe onpersoonlijke sfeer te versterken zal het kleurenpallet voornamelijk bestaan uit grijstinten, waarin de samenwerking met art belangrijk wordt. 

Lenzen

De verborgen camera’s krijgen een vaste brandpuntsafstand, waarin het ons de mogelijkheid biedt om gerichte kaders uit te kiezen. Hier wordt het samenspel en sturing van de acteurs belangrijk om momenten op of juist uit het beeld te kunnen vangen.

Om het voyeurisme verder door te zetten ga ik kiezen voor een diepe focus, zodat de kijker evenals de cast en crew hun ogen rond kan laten dwalen. Ik denk dat de kijker in dit vlak niet veel sturing nodig heeft, en dat dit tekort aan sturing ons juist helpt binnen het voyeurisme opwekken.


Als laatste gaan we waar mogelijk voor wijde lenzen, omdat dit ons dwingt de verborgen camera’s zo dicht bij mogelijk te krijgen om bijvoorbeeld een medium of een close up te kunnen maken. Hierdoor, gecombineerd met indringende en soms ongewone camerastandpunten wordt het gevoel van gluren versterkt.


Compositie

Het eerder genoemde indringende gevoel, zal deels voortkomen uit de camerastandpunten. Deze standpunten worden voor een groot deel bepaald door ruimte, indeling en globale posities van de acteurs, waarin de samenwerking tussen art en camera heel belangrijk zal worden. 

Ik wil mezelf uitdagen om van de over the shoulders of frontale wijd shots af te stappen, en te gaan kijken welke hoeken het indringende gevoel opwekken of het gevoel geven dat er iemand meekijkt. Denk hierbij aan een CCTV-achtige angle of van onder één van de stoelen. 

Decoupage

In de ideale wereld heeft iedere ruimte een minimaal aantal hoeken om de globale informatie te coveren. Deze lijst zal nog veranderen gedurende de pre-productie in verband met locatie, formaat, aantal camera’s en aantal acteurs.

a.      Wachtkamer(s)

1.       Wide – Naast deur zodat crew als silhouette in de voorgrond de auditanten kan oproepen.

2.       Medium A – Een medium van één kant, afhankelijk van de exacte indeling.

3.       Medium B – Een medium van de andere kant, afhankelijk van de exacte indeling. 

4.       Remote – Als mogelijk, één camera die draadloos kan zoomen en draaien, zodat er op bepaalde momenten een CU gedraaid kan worden.

b.      Gang

1.       CCTV / Bewegende – Afhankelijk van de ruimte, een aanwezige bewegende camera die de eerste ontmoeting van de koppels vastlegt of een CCTV-achtige hoek, inspelend op het Big Brother idee.

c.       Auditieruimte tekstueel

1.       Wide – Gericht op de auditanten, waarin zowel auditant als regie in beeld is. 

2.       Medium – Frontaal shot van achter regie op het stel.

3.       Medium – Frontaal shot van achter het stel op regie.

4.       Close A – Afhankelijk van indeling, OTS op A

5.       Close B – Afhankelijk van indeling, OTS op B

d.      Auditieruimte bed

1.       Wide – Van achter regie, waarin regie groter in beeld komt dan auditanten.

2.       Top – Top shot van het matras

3.       Medium – Frontaal shot van achter regie op het stel.

4.       Close A – Afhankelijk van indeling, close op A

5.       Close B – Afhankelijk van indeling, close op B

e.      After-care ruimte

1.       Wide – En profile wide angle van het after-care proces

f.        Set

1.       Bewegende – Aanwezige, bewegende camera die de gebeurtenissen en onderlinge frictie tussen cast en crew vastlegt. Focus op het voyeuristische aspect van de crew op het tafereel? Deze camera kan ook mee naar buiten met auditanten / rokers

2.       CCTV – Paar CCTV angles die gedurende de dag toe blijven kijken op de crew.

Beeldverhouding

De beeldverhouding wordt 16:9, om in te spelen op het toekijkende element.

Camera

Om het voyeurisme naar voren te laten komen en de acteurs zo vrij mogelijk te laten improviseren hebben we gekozen voor verborgen camera’s. Hierin zijn de voornaamste vereisten dat ze langer dan 30 minuten aan één stuk door kunnen draaien en dat ze compact genoeg zijn om bijvoorbeeld tussen plantenpotten, achter een spiegel of onder een kast verstopt te kunnen worden.

Hierin gaan we ook nog experimenteren met draagbare camera’s, en afhankelijk van het effect wat dit ons brengt wordt dit wel of niet geïmplementeerd in de film.


 | Still 1: Beeldexperiment Multicam 03



Het geheel zal dus bestaan uit 5 tot 7 vaste verborgen camera’s, en één bewegende camera die ik zal operaten. De functie van deze bewegende camera wordt het vangen van momenten buiten de set om, denk aan blikken van crew naar de cast of wat er buiten bij het roken besproken wordt.


Visuele stijl

Concept 03: Gesprek tussen man en vrouw waarin het gesprek rondom consent centraal staat. Korte fictiefilm.

Compositie

Binnen het gesprek is de machtsverhouding en de dominantie een centrale rol spelen. De compositie gaat een belangrijke rol spelen in het visualiseren hiervan, en wil ik gebruik gaan maken van headroom, leading room en formaat in het kader om deze machten en vooral ontwikkelende machtsverhoudingen te representeren.

Licht

De film krijgt een naturalistische look, waarin het aansterken van bestaande bronnen centraal staat. 

Keuken: Bestaand licht gebruiken, ramen afplakken – kijken naar alternatief voor luxaflex, misschien één hele goede practical. Misschien opknippen om het toch haalbaarder te maken. – Anders worden het de plafondspots en hebben we geen controle over niveaus en lichtkwaliteit.

Hal: Plafondlamp Godox bulb, slaapkamerdeur afplakken. Trap misschien blauw belichten als maan, CTB-filter op dakraam. 

Woonkamer: Vanuit platenspeler platen piep bouncen zodat je licht door de schuifdeuren krijgt. Redelijk wat afstand dus met 1kw of 2kw op een dimmer, 2 practicals in de hoeken, 

Eetkamer: Boomsituatie vanuit dode hoek, booglamp als practical, meer practicals als eventuele aanvulling is fijn

Slaapkamer: puur natuurlijk licht, afvlaggen van schaduwzijde als nodig. 

Beweging

De gehele film zal handheld gedraaid worden, geïnspireerd door de films gedraaid door Emmanuel Lubezki. Hierin zijn we op zoek naar zowel een dynamische, vrije aanpak als een methode waarin de acteurs en camera in een soort dans terechtkomen.

Persoonlijk vind ik het binnen deze aanpak wel enorm belangrijk dat de bewegingen gemotiveerd worden, denk daarbij aan handgebaren, blikken of bewegingen.

Kleur

Voor de kleur ben ik nog niet helemaal uit wat ik zoek, het enige wat vaststaat is dat het interieur nacht voornamelijk warm zal worden.

Ik wil gaan experimenteren in de post met een 16mm film emulatie, voornamelijk om in te spelen op het ruwere randje wat Nina zoekt.

Lenzen

Voor de lens ben ik beïnvloed door een paar films, voornamelijk Fish Tank en Ordinary Love. 

Als eerste de brandpuntsafstand, waarin ik op zoek ben naar het gebruiken van een zo natuurlijk mogelijk ogende lens. Om deze reden wil ik op zoek gaan naar iets rond de 40mm, wat in combinatie met de S16 sensor rond de 12mm ligt. 

Daarnaast het karakter van de lens. Wat ik in Fish Tank heel aantrekkelijk vond was de lichte vignettering bij het gebruik van de wijdste lens. Het trok niet je aandacht, maar ik denk in het geval van Onder Invloed zal het wel bijdragen aan het ruw maken van de look.

Decoupage

De film gaat opgedeeld worden in een aantal lange shots.

Camera

Het bedrukkende gevoel wat het karakter Noa gaat ervaren gedurende het gesprek willen we, mede door technische redenen, vangen met het gebruik van S16. Dit doen we door op een MFT sensor verder te croppen.

Deze technische reden is de eerder genoemde vigenttering, wat ik prominent gevonden kreeg bij c-mount lenzen, bedoeld voor S16 en 16mm film.

Beeldverhouding

Om de bedrukking verder aan te sterken wil ik een smallere beeldverhouding dan 1.77:1 gebruiken, maar geen 1.33:1 door de nostalgische associatie. Daarom hebben we als middenweg gekozen voor 1.5:1.

Feedback V1

Sc1: Twijfel over pull back; eerder handheld vanuit vaste positie (hele lichte beweging op éen plek)
Focus ligt op Brechtje en dat ze íets (nog onbekends) heeft gezegd, ze zweeft nog in haar mening over zijn reactie en hun verhouding.

Sc2.1: Goed.
Brechtje heeft eerst schijnbaar de leiding (ze loopt 2x toe voorop), maar die wordt richting eetkamer over genomen door Thijs.

Sc2.2: Op welke manier blijft de focus op Brechtje als de camera verplaatst? (begreep die nog niet helemaal)
Ze beginnen gelijkwaardig, maar zij (en wij) eindigen met zijn frustratie (wellicht een OTS vanuit Brechtje?)

Sc2.3: Twijfel over laatste twee lines; heen-en-weeren nog niet van toepassing hier ivm rustig gesprek. Low angle push in voelt nog te duidelijk de dominantie aan te geven nu.

Sc2.4: Goed, maar twijfel hier ook over het heen-en-weeren; wellicht op een kalme manier. Discussie is nog niet intens genoeg.

Sc2.5: Misschien eindigen frontaal of OTS op Thijs? 
Wellicht interessant als we beginnen bij hem - ondertussen terugschakelen naar een evenwichtige positie alsof de discussie voorbij is - en dan weer eindigen op hem?

Sc2.6: Bij de rustige draai lijkt het me nice dat we die over de tafel doen met de focus op de handen. Dit deel vd discussie is een gevecht dus snel heen-en-weeren is in het begin hier wel gepast, uiteindelijk wel rustiger. Twijfel over eindigen op Thijs, misschien eerder op Brechtje?

Sc2.7: Start wellicht eerder op ooghoogte ipv low-angle? Ik denk niet heen-en-weeren wanneer zij iets probeert te zeggen, maar tot aan 'letterlijk niemand' bij Brechtje blijven; hierna draaien naar Thijs. Twijfel over high angle 45 graden hoek, voelt nu nog als een stijlbreuk?
In deze scène groeit de ondermijnende dominantie van Thijs, we kunnen er nu niet meer omheen.  

Sc2.8: Twijfel over frontaal high angle, misschien OTS ooghoogte met de focus op Brechtje? 
Hier zit de tirade; de overstemming van Thijs.
Ik wil Brechtje hierna misschien toch laten zitten ipv weg laten lopen, en Thijs naar de keuken laten lopen voor een biertje, waarin de camera Thijs achterna loopt maar blijft hangen in de woonkamer - hieruit naar de keuken loert, terug pannt naar Brechtje aan tafel, en wanneer Thijs weer terugkomt weer bij hem aanhaakt. Een soort moment waarin de kijker moet kiezen tussen Brechtje of Thijs, wie ze achterna willen / voor wie ze meer sympathie hebben.

Sc2.9: Goed. Frontaal high angle lijkt me nice; alsof wij al zijn opgestaan om weg te lopen - nu zij nog. 

--

Ik twijfel nog over wie we waar positioneren aan de tafel; Thijs bij de deur of Thijs bij de lege muur. Brechtje bij de deur lijkt me symbolisch interessant omdat dat toch aan gaat voelen als 'je moet hier weg' ookal doet ze dat niet. Maar Thijs bij de deur symbolisch ook omdat hij de uitweg van de hele discussie in de weg zit met zijn dominantie, hij houdt haar daar doordat hij soms wel toegeeft, al draait hij dit snel weer om.

Plattegronden

Concept 01

Concept 03

Notities

Referenties

Films

  • Nymphomaniac Vol I
  • Under the Skin
  • Qu'un Sang Impur
  • God
  • Liberté
  • Y Tu Mama También
  • Dogville
  • Antichrist
  • The Substance
  • The Zone of Interest
  • Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance)
  • How to Have Sex
  • World of Glory
  • About Endlessness
  • Rear Window
  • Nowhere Special
  • Witches
  • Me and Earl and the Dying Girl
  • 12 Angry Men

Kunstenaars

  • Anne Imhoff
  • Bill Viola

Concept 01 en 02

Concept 03

Beeldexperimenten

Concept 01

03/12/2024

Framing 01 

(selectie)
Focus op het breken van de framing regels en het effect daarvan icm. verschillende hoeken en lenzen. Daarnaast een vervolg op het kleurexperiment.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

22/12/2024 

Deurspion 01

Aan de hand van Nina's project gaan kijken naar het filmen door een deurspion, persoonlijke bevindingen bijgevoegd in de video.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

23/12/2024 

Ruimtelijkheid 01

Voor Inconclusive gaan kijken naar de twee perspectieven voor en achter. Kan de camera op één plek blijven en 180 graden draaien of moet de camera fysiek verplaatsen. Ook testen met een full frame camera.

Download de game

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

04/01/2025 

Beginshot Inconclusive 01

Het beginshot voor Inconclusive getest vanuit het hoofdperspectief. Afhankelijk van de keuze die we hier over gaan maken zal er ook een test gedaan moeten worden met een tweede camera erbij.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

07/01/2025 

Deurspion 02

Verder onderzoek naar de peephole look - dit maal op een aps-c lens icm een full frame sensor. Beter resultaat naar mijn mening, extra vignette wellicht onnodig.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

08/01/2025 

Ruimtelijkheid 02

Verder onderzoek aan de hand van de ruimtelijkheid. Deze keer met een full frame camera ipv s35, om te onderzoeken wat passende brandpuntsafstanden zouden kunnen zijn en wat de invloed van de sensor op het ruimtelijke gevoel heeft.

Download de game

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

Verder onderzoek naar specifieke shots.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

Concept 02

10/02/2025 

Multicam 01

Eerste experiment met multicam, door middel van verschillende formaten en kwaliteiten camera's kijken wat er mogelijk is en hoe verschillend de hoeken moeten worden.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

11/02/2025 

Multicam 02

Multicam in combinatie met improvisatie geprobeerd. Kijken in hoeverre de scènes uitgewerkt moeten worden om het gewenste resultaat te krijgen. Daarnaast gekeken naar gerichtere hoeken, waar in het eindwerk nog gerichtere kaders gevormd moeten worden, zoals in het geval van een date twee OTS/single mediums, 1 wijd en 1 shot van de regisseur op zijn minst.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

14/02/2025 

Multicam 03

Gekeken naar de invloed van verschillende hoeken in combinatie met brandpuntsafstanden en kijken wat het meest voyeuristische gevoel opwekt. 

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

21/02/2025 

Multicam 04

Vandaag aan de slag gegaan met verder onderzoek hoe we de multicam opstelling zouden kunnen visualiseren, met meer focus op het inhoudelijk versterken met cameravoering. Hier is er meer controle over wat het beeld vertelt.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

25/02/2025 

Beeldexperiment licht Inconclusive 01

Nuttig experiment, type vloer heeft minder invloed dan verwacht en voor de closere shots zal het een combinatie gaan worden van diffuus en witte bounce om het beoogde resultaat te krijgen. Verschil in lichtrichting zal afhankelijk van de exacte locatie niet zo veel uit gaan maken vermoedelijk. 

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

06/03/2025 

Crowdfunding V1

Het resultaat voelt té commercieel, waarnaast ik niet tevreden ben met hoe de twee shots op elkaar snijden door de gelijkenis in shotformaat. In het vervolg zou het beter voorbereidt moeten worden waarin het eerste shot wijder eindigt of het tweede shot closer begint.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

Concept 03

28/03/2025 

Crowdfunding V2

Prima resultaat voor de tijd die we hadden, ik ben alleen bang dat het niet de look voor de film voldoende representeert, ook omdat die look nog niet ontwikkeld is. Dit zal aangevuld moeten gaan worden met stills e.d.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

28/03/2025 

Vignette Post 01

Voor de lens ben ik op zoek naar een lichte vignettering, waarin het door budget en aanbod wellicht niet mogelijk is om dit in-camera te doen. Daarom ben ik gaan kijken naar een manier om het mogelijk in post te doen.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

28/03/2025 

Nacht FS7 II 01

Aangezien de kleine hoeveelheid lampen beschikbaar en die Nina wenst te gebruiken, ben ik gaan kijken naar hoe de FS7 II een nachtscène zou draaien. Dit is echter niet bruikbaar.

Youtube inhoud kan niet getoond worden met je huidige cookie-instellingen. Selecteer "Toestemmen & tonen" om de inhoud te zien en de Youtube cookie-instellingen te accepteren. Meer info kun je lezen in onze [Privacyverklaring](/privacyverklaring/. Je kunt je altijd weer afmelden via je [cookie-instellingen] /cookie-instellingen/.

Toestemmen & tonen

Productie

Reflectie

TEKST

Groeimomenten:

Verbeterpunten:

Verassingen:

Dailies

Draaidag 01/03

Draaidag 02/03

Draaidag 03/03

Post-productie